Bez śniadania ani rusz…

Właściwie zbilansowane śniadanie odżywia ciało, stymuluje metabolizm, zwiększa odporność, pobudza do pracy mózg, pomaga w koncentracji i procesach podzielności uwagi, dokładnie tak, jak każdy inny posiłek w ciągu dnia. Dlaczego jest nam niezbędne? Głównie dlatego, że jest częścią żywieniowego planu dnia, na który powinno składać się 5, a czasem nawet 6 posiłków i do tego ma być zdrowe. Warto wybierać produkty jak najmniej przetworzone: pełnoziarniste … Czytaj dalej

Fioletowy Koniec Lata

Im więcej kolorów w diecie, tym lepiej, smaczniej i zdrowiej. Fioletowy niesie niezwykły ładunek spokoju, wyciszenia, łagodności a jednocześnie niezmiennie kojarzy się ze słodkawym posmakiem i bogactwem wartości odżywczych. Owoce o fioletowej skórce znacząco obniżają ciśnienie krwi, mają silne działanie przeciwbakteryjne i przeciwzapalne, wzmacniają nasz wzrok, zapobiegają nowotworom jelita grubego, a nawet cukrzycy, wymiatają z organizmu wolne rodniki, poprawiają pamięć i koncentrację, obniżają poziom cholesterolu. … Czytaj dalej

Jesień zagląda do Kuchni

Nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, że nasz organizm ściśle współpracuje z otaczającą nas przyrodą i przemianami, jakie w niej zachodzą, a także ma inne wymagania i potrzeby zarówno latem, jesienią i zimą… A my, chociaż często o tym zapominamy jesteśmy nierozłączną częścią przyrody. Matka natura niegdyś miała o wiele większy wpływ na nasze życie, potrzeby, poczynania i … jadłospis. Niestety nasz styl życia radykalnie zmienił się w przeciągu … Czytaj dalej